Semseyné néhai bugyogója Málnásfürdőn
Jánosi Csaba 2018. december 14., péntek

Az egykor szebb időket megélt Málnásfürdőn többek között Semseyné bugyogóját is megcsodálnánk túránk alatt, ha lehetne. A fürdőtelep múltja igen gazdag, jelene azonban inkább szegényes.

Tusnádról Vargyasszékére a szálfaemberrel
Jánosi Csaba 2018. november 16., péntek

E havi természetjáró utunk során a székelység egyik nagy természettudósára, a tusnádi születésű dr. Ábrahám Ambrus akadémikusra, Kossuth-díjas tudósra emlékezünk.

Segesváron a hunok nyomában
Jánosi Csaba 2018. október 12., péntek

Változékony párás őszi időben jártuk be Segesvár környékét. A Nagyküküllő egykori kanyargó medrében, a Serkési fehér szikla alatt kerestük Attila király nyughelyét.

Az erdőfülei vasművesség nyomában
Jánosi Csaba 2018. szeptember 13., csütörtök

A kora őszi meleg napsütés az egykori fülei vashámor melegét idézi. A Kormos-patak felett lebegő reggeli pára a nyár búcsú fátylaként úszik tova, helyet adva az ősznek. Ott járunk, ahol Gábor Áron a Bodvajon készült ágyúihoz a golyókat öntette.

Jézus lába nyoma Gyergyócsomafalván
Jánosi Csaba 2018. augusztus 14., kedd

Gyaloglataink során az utóbbi időben mellőztük „Gyergyó regényes tájainak” bemutatását. Jóvátéve mulasztásunkat, ezúttal gyergyócsomafalvi „gyaloglatra” hívjuk kedves olvasóinkat.

A Gál Sándor-féle utóvédharcok helyszíne: a tusnádi Szénásmező
Jánosi Csaba 2018. július 13., péntek

Szitáló esőben, felhúzott esőernyővel jártuk be a nyergestetői csata utóvédharcainak helyszíneit, emlékeztünk az 1849 július végén, augusztus elején a Kászoni-medencében és Alcsík déli szegletében lezajlott ütközetekre, csetepatékra.

Eljutni a Pokol kapujáig
Jánosi Csaba 2018. június 15., péntek

Pokoli az időjárás. A napsütéses délelőttöket a menetrendszerűen érkező, rittyegő, zivataros erős idők követik. E havi túránk a torjai Büdös-hegy keleti lejtőjén tátongó Gyilkos-barlangot, a Madártemetőt és a szortyogókban, kotyogókban gazdag Buffogó tőzeglápot jártuk körbe.

Hazafelé a Mária-úton
Jánosi Csaba 2018. május 18., péntek

A Mária-út udvarhelyszéki rövid szakaszát még porosan jártuk be, de hazafelé már menetrendszerűen megérkezett a keresztjáró hétre jellemző csapadékos időjárás, a fagyos szentekkel kissé lehűtve.

A szerecsen óriások nyomában: bevettük Herecz várát
Jánosi Csaba 2018. április 23., hétfő

Egy hónapja még kemény hóvihar dühöngött Csíkban, de mára már rügyfakasztó, meleg napsütéses idő köszöntött ránk. A kakukk is megszólalt, ehetjük a szalonnát. A kora tavaszra tervezett vártúránkat ezúttal sikerült bejárni.

Kőbe vésett illanó álmok: újtusnádi séta a márciusi télben
Jánosi Csaba 2018. március 26., hétfő

Mi lesz mama, ha nyáron is tél lesz? Kérdezi az unokám a nagyanyjától. Már csak reménykedünk, hogy az idei nyáron Csíkban nem lesz tél. Csak tavasz a szívünkben. A cudar idő áthúzta a vártúrás tervünket, ezért Újtusnádot és környékét jártuk be.

A Lázárok és az Aporok földjén: barangolás Lázárfalván
Jánosi Csaba 2018. február 26., hétfő

Február, hol a nyár? Nem tűnik közelinek, ha a vastag hófellegekbe burkolózó csíki tájat vizsgáljuk. Ebben a hónapban Havasalja legdélebbik településének, Csíklázárfalvának homályos történelmi múltjában barangolunk.

Farsangi séta a havas Hargitán
Jánosi Csaba 2018. január 30., kedd

Hurrá! Itt a tél. Vastag hótakaró fedi a tájat. Mát csak a zuzmarás farkasordító hideg van hátra, de az is már itt kopog a jégvirágos ablakokon. Az alkalmat kihasználva etimológiai indíttatású sétára indulunk.

Adventi séta Kissomlyó-hegyén
Jánosi Csaba 2017. december 08., péntek

A fehértől a feketéig a szürke ezer árnyalata borítja be a csíki tájat. A vékony fehér hólepel alól kikandikáló fekete rögök a havat várják. Az ember a megváltót. Advent első napján a Csíkszeredához közeli Kissomlyót, a székelyek szent hegyét jártuk be.

Borszéki séta a bolondos időjárásban
Jánosi Csaba 2017. november 03., péntek

Igazi télies időben kapaszkodtunk fel a Borszéki-hágóra. A hágót őrző Kerek-hegy fenyői már fehérbe öltöztek. Gyertyaként világítottak a hajnali sötétségben.

A Dél-Hargita legmagasabb tűzhányójának kráterénél
Jánosi Csaba 2017. október 06., péntek

Szeptember vége sziporkázó napsütéses idővel kényeztetett. Október első napjaiban már beköszöntött az igazi szemerkélő esővel fűszerezett ősz. Kupa eső véka sár, véka eső köböl sár. Ebben a csodálatos időszakban jártuk be a Dél-Hargita legmagasabb tűzhányójának, a Kakukk-hegynek hatalmas kráterét.

Szellő hátán kirándultunk
Jánosi Csaba 2017. szeptember 11., hétfő

Viharos szél nyomán, bőséges csapadékot hozó sötét fellegek gyúródtak be Csíkba. Vége a meleg napoknak. Ködcsíkot szül reggelente az Olt, jelzi az ősz kezdetét.

A portál ezen funkcióinak használatához el kell fogadnia a sütiket.